onsdag 4 juni 2008

Tänkte, i min stillhet, dokumentera...

... den härliga lunchen jag och Mattias avnjöt på altanen idag. Han hade varit iväg och köpt Thaimat, Ludvig låg och sov och Love kucklade i buggan.



Då var det plötsligt två skator som började kraxa lite längre bort. Hade jag inte vetat bättre kanske jag hade blivit rädd. Men det visade sig ganska snabbt vara The Two Bitches Next Door. Genast började de narra oss som Den Perfekta Familjen. Ja, men det ju sådana vi är! Barnen uppför sig alltid och är väldigt glada, jag och Mattias är alltid sams och jättekära och vi är verkligen superduperlyckliga JÄMT.

Bestämde mig för att istället fotografera dem! Jag har maskerat dem något så de fortfarande kan vara anonyma.


Den ena, sittande, kan vi kalla T. Egentligen är hon själv medlem i en Perfekt Familj, och här ska jag göra ett riktigt avslöjande: Häromdagen välte hennes cykel omkull i lekparken. Hon hade väskan i cykelkorgen på styret, och ur den ramlade en fasansfull sak. Hade det varit min väska hade det varit en härlig blandning av söndersmulade kex, hårspännen, tamponger, nappar, skrynkliga blöjor och tuggummi. Men ICKE. Jag kan knappt ta ordet i min mun.

Ur väskan föll ett papper till en uppäten "health bar", alltså en sån där nyttig sak som bara innehåller sojabönor och frön och jox. Så det är sådant hon äter, denna späda men ack så kraxande fågel.

Den andra, stående, vinkar förrädiskt mot kameran. Henne kan vi kalla M. Hon är ingen Äkta Mamma. Hon blir arg på sitt barn. Ibland blir hon till och med galen. Sådant är inte accepterat i en Perfekt Familj. Sådan är aldrig jag mot mina barn. Sedan var hon aldrig gravid heller. Hon var På Smällen, för det är det man är om man är 20 år och blir gravid fast man inte ens har en gymnasieutbildning. Nä, hon borde skämmas.

Själv ska jag nu gå ut och frossa vidare i min egen självgodhet på balkongen, och fortsätta dokumentera min fantastiska dag med min Perfekta Familj - precis som det var meningen från början.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahahah... du är ju sjuk! :P åtminstonde sjukt rolig!!! aha

Anonym sa...

Du har den kuligaste bloggen av ALLA bloggar!!!
Jag har inte glömt dej, kommer snart att ringa OCH hälsa på dej å din perfekta familj=)
Puss

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag dör, gud så typiskt dig! funderar dock mycket på vilka dessa härliga grannar är....

Kram