tisdag 3 juni 2008

Det finns en sak...

... som min make inte fattar. Och det spelar ingen roll hur ofta jag påpekar detta, nej det kan inte hjälpas.

Jag shoppar ju vansinnigt mycket till mina barn. Man skulle nästan kunna säga att det är en hobby - fast det låter lite osmakligt tycker jag, att man har som intresse att konsumera. Man skulle kunna säga att jag gillar att aktivera mitt VISA-kort istället. Känns mkt bättre nu.

Iallafall så gillar jag att köpa set med kläder till barnen, alltså typ en tröja plus byxor som hör ihop. Annars står jag där vid byrålådan och får matcha en illgrön tröja med elefanter på med ljusblå brallor med biltryck. Det går ju inte för sig för moi.

När Mattias ska klä på pojkarna så brukar jag oftast lägga fram kläder kvällen innan för att inga oklarheter ska uppstå. Jag vill ju gärna få som jag vill. På kvällen när det är pyjamasdags så tar han dock ofta egna initiativ, vilket är helt OK i vanliga fall. Men nu när det är så varmt så kan man ju inte låta Lolly sova i vanlig pj med långa ben och armar, eftersom han MÅSTE ligga under duntäcket. Då kan Mattias klä på honom någon t-shirt - antagligen för att den ligger överst i lådan, men ändå - som egentligen ska användas ihop med något annat.

Då blir det jättefel för mig.

Och jag kommer i ofas med tvättningen.

För jag menar: Om t-shirten används mycket mer än shortsen så blir den ju tvättad därefter. Och då står jag där om några veckor med en tvättruggad t-shirt som inte alls passar ihop med de dära shortsen som nästan ser nya ut.

Mattias: Nu har jag ju köpt lite nya linnen till Ludvig som ligger i en speciell linnenhög i tredje byrålådan uppifrån. Där är du varmt välkommen att plocka fritt. De hör inte ihop med något alls utan är framförallt tänkta att sova i.

PS. Pernilla: Det dära stora gula runda grejen uppe i himlen som lyser som gör att vi har det varmt och skönt just nu, den heter SOL. Ett O. Inte SOOOOOOOOOOOOOOOOOOL.


PS. Vilka problem jag har. En make som inte kan matcha. Och att jag måste rätta andras bloggar hela tiden. Det tar på krafterna. Phew!

2 kommentarer:

Mattias sa...

Och jag som trodde att världsfreden, svälten i afika mm. var viktigt......hur kunde jag ha så fel?

Skärpning Mattias!

Anonym sa...

kul kul....Löv jo

sis