måndag 2 juni 2008

Jag har fått konkurrens...

... av Mattias som också har börjat blogga! Nu är jag inte längre envåldsbloggare i familjen utan måste plötsligt dela med mig av datorn. Och nu sitter vi vid matbordet och har inte så mycket att prata om, för vi vet båda att om man säger något mindre genomtänkt, så kommer detta givetvis redovisas på ett mer eller mindre smickrande sätt på den andres blogg.

Som nu ikväll hade jag bakat muffins eftersom min kompis Jill kommer hit med sina två tjejjor imorgon. Vi har sprungit på varandra någon gång på stan och så, men senaste gången vi faktiskt hade tid att prata var när hennes dotter Emily föddes. Och det var dagen efter midsommarafton 2007. Inte ens när Emily döptes fick vi till det. Just den dagen bestämde sig Johanna för att föda Folke och jag var med och hejjade på.

Men iallafall, när muffinsen var färdiga så kommer Mattias och frågar: "Vad är det där för slags muffins, vad goda de ser ut. Har du bakat dem förut?" "Jamen det är ju de vanliga blåbärsmuffinsen som jag brukar baka", svarar jag trött. "Aha, jag kände inte igen dem. Har du pimpat dem lite för att imponera på Jill imorgon eller?", kommenterar han vidare. Ja gud ja.

Snark.

Sedan vill han väldigt gärna fotografera muffinsen. Jag är ju inte dummare än att jag fattar varför han vill det. Så nu sitter jag här och väntar på att bli hånad.

Här är hans blogg btw: http://matta-k-d.blogspot.com/

Inga kommentarer: