måndag 23 juni 2008

När det är dåligt väder...

... vilket det är varje dag, finns det bara en naturlig sak att göra: spendera pengar. Tur att jag är bra på detta! Problemet är att alla människor i hela världen vill shoppa när det regnar på semestern. Det är folk överallt och jag irriterar mig och har svårt att hitta parkering.

Spenderar några hundralappar på Pricken. Molly får en Molojacka och Ludvig får en Molotröja. Suget lättar temporärt.

Mattias går till frisören inne i stan. Jag och alla barnen handlar lite fina skålar på Hemtex, helt otroligt att även de har rabatt! Finns det någon som någonsin handlat nåt till fullpris på den affären? Springer runt till Stadium och Intersport och POP för att försöka hitta mysbrallor till Molly. Hon har liksom fiskat i pyjamasbrallor i helgen för att hon inte ville ha jeans. Lönlöst. Hennes stl slut överallt.

Vill spendera MER, nu! Åker förbi Kikabo som har STÄNGT - hur tänker man som butiksinnehavare då? Blir sur. Ser en massa fynd genom rutan. Måste åka tillbaka imorrn.

Tvingar med hela familjen till Bergvik. Fikar på McD. Är inne på VARENDA butik men hittar inget. Jo, Mattias handlar strumpor på HM. Tydligen finns det numera strumpor med veckodagsnamn på även till vuxna karlar. Sexigt. Funderar på vad som kan hända om jag sätter ihop en tuesday med en sunday? Då lär han bli förvånad!

Storhandlar på ICA Maxi. Dyrt.

Budar hem ett par nya Meandibrallor till Molly på tradera, såna turkos/vitrandiga som Ludvig har. Vill att hon ska gilla nåt från MiniRodini också men det duger inte. Hade nog inte passat iallafall.

Känns som om Love är i ofas - måste bero på att alla barn utom han fick nåt idag. Kankse blir en jobbig natt. Ska bara spela Mahjong så kan jag sova sen. Eller förresten så hittade jag ett jätteroligt (barn?)spel på nätet igår där man är en godisbit som samlar på marshmallows. Kanske ska ta det istället.