onsdag 11 juni 2008

Imorgon är det dax för en av årets mest hysteriska händelse...


... nämligen Polarn O. Pyret-rean! Folk knuffas och armbågas och beter sig som djur, allt för att kunna klä minisarna i de klassiska ränderna. All heder dessa mammor normalt sett har i kroppen är som bortblåst. För det är ju så fiiint och man är ju så duktig mamma om man handlar här, barnen står i en klass för sig liksom. KappAhlungar vill man helst inte beblanda sig med!


Min eviga vapendragare Anna och jag ska som vanligt ut till Bergvik när de öppnar, och även ta en sväng förbi citybutiken om vi inte redan är nöjda.


Anna är en GRYM reashoppare, inte bara hänsynslös alltså utan även jätteduktig. Först smiter hon alltid mellan alla de mer sansade mammorna (däribland jag) för att riktigt hänga på grinden. Sen så fort personalen börjar dra upp järngallret, ja då duckar Anna och springer direkt in till the real goodies, jackorna. Sen roffar hon oblygt åt sig allt hon kan tänkas vilja ha, ställer sig och sorterar och -förhoppningsvis- delar med sig. När hon sedan kommit hem inser hon ofta att hon handlat för mycket/för onödigt/för stort så hon får gå tillbaka med hälften.


Som inbiten POP-shoppare tyckte jag att det var alldeles hårresande i våras när jackorna plötsligt höjts med ett par hundra spänn till. Hur kan man liksom sanktionera en jacka till en bebis som kostar 695:-? Nä fy! Och nu när jag har tre minifashionistas så blir det apdyrt! Men imorgon har jag en budget på ca 2500:- och då har jag tänkt handla: vindjacka, strumpor, jeans och kanske någon tröja till Ludvig, och fleecejacka, bodies, byxor, strumpor, pyjamaser och mössa till Love.


Molly vill inte ha nåt den här gången, tack och lov för det! Genast har jag sparat YTTERLIGARE en tusenlapp minst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda rean jag kan springa på är faschionabla Industribolagets som är varje vår o höst. Där finns typ tre olika plagg för barn att välja mellan, varav ett bara finns i strl 50...resten av kläderna är för 60+. Å nä...jag är inte där ännu. Förresten gick de ju i konkurs nu...så nu kan jag inte rea annat än utgånde mjölk på Ica. Fan va toppen det är på landsbygden ;)

Anonym sa...

Haha Jag lovar att jag ska stå och hänga på grinden imorgon med :) Ska ha en jacka till A samt lite annat smått och gott, ses imorgon bitti. Puss!