måndag 28 september 2009

Så kom jag då till...

... dagis efter jobbet idag. Fröken K - hon som klagar näst mest på Love - släppte ut honom till mig i kapprummet.

Jag: Hej hej, hur har dagen varit?
Fröken K: Jo, det har varit bra---
Jag: BRA!

Jag klippte av henne mitt i meningen för att visa att det var all info jag behövde, men...

Fröken K: --- men han har ett himla humör alltså.
Jag: Mmm, jag tänkte att jag kanske skulle ta och prata med någon av er en snabbis. Det är bara ett par grejer jag vill säga.
Fröken K hämtade fröken M - som är en genomrar tant som aldrig skulle säga så om Love.

Åsså satte vi oss ner i ett samtalsrum och jag drog hela historien. Å hon förstod mig. Så då var det bra med det. Nu blir det krystat imorgon men det skiter jag i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA MARIA!!!!!
kram svärmor,och jag tycker vi ska sluta kalla Love den lille draken??? Eller vad tycker du?
Kram svärmor

Lotta sa...

Tjoho va bra! Fint att det finns fröknar som förstår oxå ;) Hoppas de andra får sig en ordentlig knäpp på nosen nu =)Å du, ang din svärmors kommentar här...draken är ett gulligt smeknamn tycker jag ;) Jag vet en som ALLTID kallade sitt barn för ungjävel...inte fullt lika charmigt ;)