lördag 7 juni 2008

Hur överlever man...



... en heldag på Mariebergsskogen med denna familj?



Svar: Det gör man inte.



Återigen har jag insett att vi har för många barn. Minst ett för mycket.

Alltså hur gör folk? Att ha tre barn är ju ändå inte så ovanligt. Hur GÖR man för att få det att fungera? Alltid är det någon unge som drar i en. Vänta lite så ska jag klona mig.



Så här såg scenariot ut idag:


1. Vi åker karusell. Jag, Molly och Ludvig sitter på ett säte. Jerker och Alva sitter på sätet framför. Precis innan karusellen ska starta får Alva tokspel och måste kliva ur. Ludvig drar inte på munnen en enda gång. Ändå var det en risigare variant av Äppelmasken.


2. Barnen vill gärna vinna något, så de får ta varsin hemlig påse i "vinst varje gång"-ståndet. Molly får en fluffig rosa delfin som bara fäller en massa jox överallt. Ludvig får nån liten stoppad gul kudde i otäckt material, med ett fult ansikte broderat på och en svart rem påsydd så den ser ut som en liten handväska. Ludvig tror i sin enfald att det är Svampbob. Jag VET att den kommer skickas med nästa lass till Myrorna.


3. Vi picknickar på gräset. Upptäcker att jag glömt festisarna hemma. Ludvig spiller ut vatten över hela filten. Johanna kommer med kaffe. Upptäcker att hon glömt muggarna hemma.


4. Djuren luktar överjävligt mycket bondgård så jag vill bara gå därifrån, men vi tar en glasspaus lite längre bort. Love börjar sura. Molly vill åka mer karuseller. Mattias och jag blir sura på varandra. Hittar en bajsklutt i Ludvigs kalsonger.


5. Träffar Karin som trots sitt eget trebarnshelvete berättar om barnfria weekendresor till London och Paris. Jag hatar henne intensivt. Hon berättar att de sett Arsenal spela mot Liverpool. Även Mattias hatar henne intensivt. Och så är hon dösnygg och smal. Tror att jag måste slå henne snart. Ludvig bara gnäller och Love får ett psykbryt så vi får gå vidare.


6. Mattias bär Love i bärsele istället. Han har ingen solhatt utan får låna Folkes keps. Den är så stor och hänger på sned så han ser ut som Skurt.


7. Jag försöker desperat roa mig genom att åka en mycket vild karusell. Ser hur Ludvig grinar hysteriskt nere på backen under hela färden. Mår så illa efteråt att jag nästan kräks.


8. Försöker pigga upp Ludvig genom att låta honom åka en tramskarusell med Molly. Han grinar ännu mer.


Vi åker hem.



Så här glada är våra barn när de får gå på tivoli.

Alva har fått nog och biter i ratten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

LOL LOL LOL

lavjo!

Anonym sa...

Ang. punkt 5...
Detta är en hemlis...
Jag är med på det intensiva hatet mot Karin, å vad ännu värre är, hon är ju lika fin på insidan som på utsidan, det är inte rättvist mot resten av världen, ellerhur!!!!