söndag 1 juni 2008

En hemmafruig grej till som jag gillar...




... är att påta i trädgården! :)

Mina stora kärlekar just nu är mina tomatplantor, jag har en Hona (i röd hink) och en Hane (i blå hink). Båda är redan proppfulla av tomater! Sanningen att säga så gör jag ett litet experiment för att se vilket som är det starka könet, i detta fall innebär det vilken planta som ger flest tomater.


Hanen har, helt naturligt, alltid sett lite svagare ut. Lite mer okomplett som planta liksom.


Jag har även en helt galen enorm krukväxt, med enorma rosa blommor som hänger i klasar, som jag har i en stor kruka på altanen. Den fick jag av Fredrik nu senast när han var hemma för den var så vulgär och för att han tyckte att jag behöver lite mer glamour i mitt liv.


Fattar inte vad han menar med det! Bara för att han kom i sina Gucciloafers ("ah, de är URGAMLA!") och D&G skjorta och backslick a´la Östermalmbrats, medan jag satt i ett alldeles urtvättat och solkigt gravidlinne som blivit alldeles för urringat med tiden och en kjol som-egentligen-inte-passar-för-jag-skulle-behöva-väga-tio-kilo-mindre-för-att-den-ska-sitta-snyggt-men-det-är-ju-så-vansinnigt-skönt-att-man-kommer-i-sina-vanliga-kläder-igen plus den där ökända sovfrisyren.
Han hade med sig en massa onyttigheter också, två påsar olika bakverk han köpt på Café Råtorp. Och som den kolhydratsjunkie jag är, så slank det väl ner ett... eller två eller nåt.

Inga kommentarer: