tisdag 10 juni 2008

Första vaccinationen...

... för Love idag. Han tog spruta nummer ett med ro och spruta nummer två med ett gallskrik som nästan aldrig tog slut.

Spruta nummer två var det hyfsat nya vaccinet Prevenar, som ska skydda mot hjärnhinneinflammation och lugninflammation. Bah. Eftersom jag har en mycket mer rycka-på-axlarna-mentalitet än min make, tyckte jag att vi lika gärna kan skippa det. Ingen av de andra barnen har fått det, och titta på dem! Eller är det kanske avsaknaden av detta dundermedel som har gjort dem så här? Hmmm..... Iallafall skruvade Mattias lite besvärat på sig i stolen för jag VET att han gärna vaccinerar mot ALLT som går, tjolahopp tjolahej, men han har en sådan orolig själ. Då säger BVC-sköterskan att det bara är en enda familj på fashionabla Norrstrand som tackat nej till detta vaccin i år, och så vi då, isånafall. Genast vaknar übermamman i mig och GIVETVIS vill vi ha det, vårt barn ska ha precis samma förutsättningar som alla andra ungar i kvarteret. Att vaccinet kostar 1500:- bekommer mig inte längre, trots att jag tycker att det finns vansinnigt mycket roligare grejjer att lägga pengarna på:

  • Odd Molly klänning
  • Rejäl bläcka på krogen
  • Övernattning och brunchPlaza
  • Apsnygga glajjor från Prada
  • Restresa till enstjärnigt hotell i Bulgarien
  • Ny klädsel till Bugaboon

Hoppas nu bara det kommer lite lunginflammationsbakterier häråt, så man känner att man får användning för vaccinet. När de ska anfalla Love ska han bara stå där och hånskratta och säga: "FUCK YOU! Jag har Prevenar i kroppen!" och då blir de skiträdda och drar vidare till den stackars ungen med de snåla föräldrarna som hellre tog en femtonhundrakronors restresa.

1 kommentar:

Mattias sa...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt lilla egna initiativ min härskarinna. Det ska inte upprepas, jag kryper tillbaka ner i källaren direkt och lämnar alla beslut till dig, som jag brukar!

;-)