fredag 27 juni 2008

Nu är det ÄNNU mer datordilemman...

... i familjen Lindqvist, och denna gång handlar det om min svärmor M.

Hon ringer, glad i hågen, och berättar att hon köpt en bärbar dator för en sisådär tre tusen, jippi, kan vi följa med och hämta den?

Vi packar in oss allihopa i passaten och kör upp till Knivparken, där vi snurrar omkring lite på Frödingshöjd innan vi hittar databutiken. Mattias kör ett minibattle med butiksägaren om externt minne/Linux/Vista/å nåt mer jag inte fattade men vi kommer iaf ut med en liten kartong med billig dator.

Packar upp den hemma hos oss. Den är inte mycket större än en Palm Pilot. Jag får lite ont i magen för jag tänker att den här kan hon ju omöjligt behålla, men är så otroligt tacksam för att det är inte jag som är drabbad för jag HATAR att returnera eller reklamera och sånt. Så efter en timme eller så är Mattias och mamma M tillbaka i databutiken och får pengarna tillbaka. Nu måste Mattias hjälpa till och åka till OnOff eller nåt annat vettigt ställe och välja ut nån bra.

Och så ska vi provköra en Saab 9-5 hela helgen. Jag har okejat Örebro som en tänkbar datorköparstad, så det blir nog en tur dit imorrn iallafall. Snäll fru.

Inga kommentarer: