onsdag 18 juni 2008

Lyssnade på Mix Megapol...

... i morse, precis som vanligt. Så småningom drar "Vinn Adams pengar" igång.

Då ringer Leonid in till programmet.

Adam, Gry och Anders skojar och småpratar lite som de brukar, men får allt märkligare svar. Och Leonid låter lite konstig på rösten. Inte som ett barn eller så, men lite... annorlunda.

Anders: Leonid, alltså du heter det? Har du släkt i Ryssland eller?
Leonid: (lång paus) Vet inte.

Gry: Men Leonid, du kanske inte har ringt in för att tävla...eller?
Leonid: JOOOO. Jag har aldrig tävlat i nåt förut.

(Här börjar jag skruva lite på mig. Gry fnissar nervöst.)

Adam: Går du i skolan eller jobbar du eller vad gör du?
Leonid: Jamen jag jobbar.
Adam: Vad jobbar du med då?
Leonid: Ja, lite blandat. Jag lagar cyklar ibland och ja... rensar rabatter och... ja, lite blandat.

Det är först då det går upp för alla att Leonid inte är riktigt som andra. Att Leonid är en Samhallsnubbe liksom. Hissen går inte riktigt ända upp. Och jag gapskrattar och känner att jag dööör, ska den här killen tävla mot Adam liksom?

Gry: Okej är du redo? Då kör vi! Vad är det för samband...
Leonid: (avbryter) Dansband?

Gry: Du kanske passar eller? Okej, vad heter det man brukar blanda med tonic?
Leonid: (paus) Konjak.

Gry: Vad heter Storbritanniens näst största stad?
Leonid: Hmmm..... USA.

Och så här fortsätter det. Adam vann med 8-1. Leonid kunde EN fråga - om damfotboll.

Inga kommentarer: