torsdag 19 juni 2008

Var på återbesök...

... hos barnmorskan idag. Efter man har fött barn ska man på en himla massa kontroller. Bebi ska må bra, snippan ska ha läkt, man ska vara glad och tacksam över bebi, hemorrojderna ska ha försvunnit, man ska knipa och hinna knulla. Det är myckt som står på checklistan. Jag fick godkänt på samtliga punkter.

Men att jag inte ammar är inte populärt. T.ex. på BVC:

Mamman: Vad gör jag med ögat som bara rinner?
BVC-tant: Smörj in det med lite bröstmjölk.
Mamman: Okej, han är lite tät i näsan också, vad gör jag åt det?
BVC-tant: Droppa i lite bröstmjölk.
Mamman: Åsså har har torra kinder, vad ska jag smörja med?
BVC-tant: Ja det är bröstmjölk där med.
Mamman: Röd rumpa?
BVC-tant: Bröstmjölk.

Så jag som inte ammar, eller snarare Love som inte får någon bröstmjölk, vi är fucked helt enkelt. Det finns inget hopp för detta barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA HA =)
Du är så rolig...
Instämmer helt på det där med bröstmjölk...har testat nåt av det du ger som ex. och inte fan hjälpte det.
Ha en trevlig midsommar
*kram*