torsdag 19 juni 2008

Och de stackars understimulerade barnen...

... tycker att det är mkt tråkigt att inte få utlopp för all energi på dagis eller skola. De stackars barnen är förvisade till hemmet under samtliga sommarlovsveckor.

Vädret är skittrist, och efter x antal timmar med playstationspelande/bokläsande/tv-tittande aktiviteter klättrar även dessa ungar på väggarna. De börjar bli osams. Ludvig är inte känd för att ha hög toleransnivå. Och Molly retar gallfeber på honom på flit. Jag håller också på att bli galen. Tur att muttan var ok på MVC så jag slipper oroa mig för det iallafall.

Och pappan bara pratar om bilar, för det finns mycket att välja på ska ni veta. Bensin/diesel/komfort/miljöbil/businesspaket/fälgar/klimatanläggning/regnsensor och typ en miljard andra tillval ska man ta ställning till. Plötsligt är det bland det viktigaste i världen hur breda armstöden är för maximal komfort i förarsätet.

Den enda som uppför sig är Love, som har sovit i stort sett hela eftermiddagen.

Den kreativa mamman måste styra upp läget. Gör trolldeg till barnen. Molly som är überseriös som vanligt, gör dörrskyltar till sina kusiner. Ludvig vill mest äta degen så jag får distrahera honom genom att snabbt tillverka lite ormar och spindlar. Blir ganska fina. Ludvig hittar en kniv. Ormarna blir genast choppade till tolv småbitar.

Nu ska vi åka å kolla på nån Saab. Och så vill Mattias köpa DVD-skivor. Och jag vill till Pricken och shoppa något, vi har ju fått lön. Och barnbidrag, 3604 pickadoller, tack för det!

Inga kommentarer: