torsdag 24 juli 2008

Att man inte kan ta en paus...

... i det här jävla bloggandet ens när man är på semester. Just nu bloggar jag stående med datorn på ett gammalt skrivbord i Jessicas lägenhet, och solen skiner in så starkt genom fönstret att jag knappt ser vad jag skriver.

Ja, vi är i Stockholm. På Dannemoragatan i Vasastan. Odenplan ligger ett stenkast bort. Jag älskar det här. Jag har en fantastisk svägerska (och man!) som lånar ut sin supersize lägenhet till oss.

Efter bilresan från Gävle, som tog oss hit oerhört smidigt tack vare GPS:en, tog Mattias en powernap med Love. Jag, Molly och Ludvig gick Upplandsgatan upp, förbi Odenplan och vidare till Haven där vi köpte något som såg ut som jättepiller som innehöll små skumfigurer att leka med i badet. Efter ett besök på Wasahallen där vi handlade frukost, gick vi ner mot Sveavägen och barnen åt glass. Ytterligare ett stopp på bolaget och sedan var jag helt slut så vi promenerade hem. En bugga fullpackad med tolv kilos Ludvig, fyra staropramen, fyra zlatopramen, två liter mjölk, en liter juice, två liter pepsi max, ost, te, bröd, festis, baby plus, bananer och choklad blev jävligt tungt i uppförsbacke. Och jag som är så fit annars.

Nu har vi käkat tikka masala och chicken korma och pilaffris och naanbröd och jag är proppmätt. Nu ska barnen sova också. Jihoooooooo.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej igen raringar.Tänk att ni är i kungliga huvudstaden och roar er.Jag avvundas er,jag som inte lämnat Karlstad på över ett år.Har blivit en riktig stugsittare.
Har ni möjlighet att träffa dina svägerskor?Hälsa issåfall.
Kramar från svärmor
ps vad är"staropramen"och "zlatopramen"?