tisdag 1 juli 2008

Vilken knepig dag...

... det har varit idag. Jag har insett att vårt hem totalhavererat sedan Mattias gick på pappaledighet och han - ivrigt påhejad av mig - slutat städa.

Dessutom är det inte bara insidan som förfallit, även trädgården har tagit stryk. Halva lekparken är full av Ludvigs hinkar och spadar och sånt jox, men jag stängde bara grinden så var det problemet ur vägen. Nu ser det inte längre ut som en förlängning av vår stökiga trädgård, utan bara som en vanlig sunkig lekpark.

Jag tvättade tre maskiner tvätt, Mattias dammsög och dammade och skurade golvet och så. Sedan fick jag för mig att jag skulle få lite mer prydligt i trädgården, så jag samlade ihop två fotbollar, en basketboll, en tennisboll, tre plastbollar, en badmintonboll, en lekgräsklippare, två plastbåtar, en hink med gatkritor, två hopprep och tre sandkakeformar och hmmm... hittade ingenstans att göra av det, så jag la alltihopa i Loves UV-tält. Mkt bra initiativ pga a) Love gillar inte att ligga/sitta/vara i det ändå och b) så slipper det blåsa bort.

Efter detta agerade jag poolskötatare. Eftersom ingen jävel varit i närheten av den dära poolen sedan det började regna för tre veckor sedan, hade den fått ett eget liv. Det var slemmiga alger och oidentifierade småkryp och tretusen löv i. Som tur var har vi investerat i en slags pooldammsugare så jag fick bort det mesta. Sen insåg jag att ph-värdet i poolen behöver höjas och det är en procedur som jag bara inte orkar med. Som tur var kom Malin ut på balkongen så jag fick skratta lite så det ekade över hela Norrstrand istället.

Inga kommentarer: