tisdag 7 december 2010

Följande samtal har utspelat...

... sig idag. Varning för långt inlägg.

Mamma ringer.

Mamma: Jag har köpt en julklapp till Mattias.
Jag: Ah okej, vad blev det?
M: Jo, jag ringde till honom och pratade lite. Och då sa han att han helst önskade sig pengar.
J: Ja, han har ju kanske tänkt sy upp en kostym i Thailand eller nåt. Jag sa ju att han gärna vill ha ett bidrag.
M: Men det är så himla tråkigt att ge pengar. Så jag frågade om han önskade sig en bok.
J: Ja, men det har jag redan frågat. Han kommer inte på någon speciell han vill ha.
M: Men det gjorde han nu.
J: Jaha, vilken då?
M: Den där skandalboken om kungen.
Skandalboken om kungen?!? What?!?
J: Men ge dig. Han vill inte ha den!
M: Jo, han sa det.
J: Men han måste ha trott att du skämtade. Han har inget intresse för kungafamiljen!
M: Nej, det här var en allvarlig diskussion. Jag frågade 'vill du ha kungaboken?' och han svarade 'ja, det blir bra'.
J: Men va faaaan! Han skiter i om kungen varit otrogen mot Silvia! Han är inte sensationslysten! Jag måste ringa och fråga vad det är som händer. *klick*

Ringer upp Mattias.

Jag: Har du önskat dig skandalboken om kungen av mamma?
Mattias: Njaej. Nej. Eller jo.
J: Men vaddå? Vill du ha den?
M: Nej, men... men alltså hon frågade vad jag önskade mig. Jag sa 'pengar' men det ville hon inte ge mig i julklapp. Så frågade hon om jag ville ha någon bok. Jag sa 'nej'. Då frågade hon om jag ville ha kungaboken och då ville jag bara lösa problemet och vara henne till lags så jag sa 'mmm... okej, det blir bra'.
J: Men ärligt! Hur tänker hon? *klick*

Ringer upp mamma.

Jag: HAN VILL INTE HA BOKEN! HAN GILLAR INTE KUNGEN! Varför kan han inte bara få pengar när det är det han önskar sig? Han ska ju inte öla upp pengarna liksom, han vill köpa en kostym!!!
Mamma: Men det är inget roligt att ge bort pengar!
J: Men skit i om det är så himla kul, det handlar väl om vad man vill ha! Du ska väl inte prata om att önska dig roliga saker! Du önskade dig för fan en SLADD för några år sedan!

4 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

*ASG* okej.. jag hoppas på uppföljning vid jul!

Anonym sa...

hahahahahhaha

theres

Anonym sa...

Jädrar vad roligt!
Du skriver så himla uttrycksfullt. Jag kan riktigt "höra" era röster och tonfall och dessutom se minerna...

Anonym sa...

ASGARV!!! / MAlin