måndag 28 juli 2008

Att storhandla i över 30 graders värme...

... är fanimej skitskönt. Aj löv AC. Varför varför varför vill inte min hyresvärd installera det hos mig??? Inte ens snikvarianten med markiser vill han köpa. Jag svettas ihjäl i denna värmen.

Ändå är det ingenting om man jämför hur den manliga delen i familjen har det. Ludvig ser ut som om han har konstant vattenkammat hår - eller ja vattenrufsigt, men nyduschat iallafall. Och var man än lägger Love i mer än fem minuter så ser man en mörk fläck där huvudet har varit.

Och som om detta inte vore nog, har maken ådragit sig diverse idrottsskador i form av nackspärr och ont i ljumsken. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

För övrigt så köpte vi ett livsfarligt vapen idag på ICA Maxi, nämligen en elektrisk insektsdödare. Eftersom vi knappt kan äta ute på altanen längre på grund av alla getingar - ändå har anticimex varit här och sprutat giftjox två gånger - tyckte vi att det var en bra investering. Och visst funkar den - om man nu lyckas zappa ett flygdjur vill säga. Lättare sagt än gjort... och när man fått en så börjar det ryka lite osmakligt om den... inte så härligt när man grillar samtidigt kan jag avslöja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idrottsskador??!! Kommer de kanske från vårt WII?? HA HA HA

Det är väl det närmsta idrottande han kommit denna semester, eller?

Anonym sa...

Shut up Pernilla..