söndag 27 juli 2008

Vaknade med huvudvärk...

... och jättesvullna ögon, skitkul. SÅ mycket grinade jag ju inte till filmen igår liksom!? Kunde inte gå upp ur sängen förrän bortåt halv nio, då Love redan gått och lagt sig igen. Och Ludvig hade rosa nagellack på tårna.

Tog med mig de stora och åkte till Wallinders för att köpa lite färskt bröd och frukt. Råkade se mig själv avspeglad i entrédörren, och jag såg verkligen för jävlig ut. Ännu en av alla bakfulla på ICA på söndagsmorgonen typ. Enda skillnaden var att jag hade två barn med mig och inte luktade systembolag ur munnen. Annars var vi ganska lika, jag och tjugoåringarna: otvättat hår, kliande bikinilinje och flipflops.

Tvätthelvetet har fortsatt idag. Precis när jag plockat ner alla fem maskinerna från torkvindan ute, var första maskinen med sängkläder klar. Jag förbarmade mig nämligen över alla fuktiga skrynkliga lakan i morse, trots att jag bäddat rent innan vi åkte.

Mattias och mamma M var iväg och badade med Molly och Ludvig på eftermiddagen. Själv tog jag hand om skriknoe som inte gillar värmen alls. Åsså var det öppet hus för alla traktens småglin som hänger efter lek-koordineraren Molly.

Och jag är helt slut ikväll igen.

Och du Helen, efter vår jungfruresa med barnen tror jag nog att jag vågar mig på en liten tripp till A-sås faktiskt. Mina barn är ju lite mer... hmm.... synbara och hörbara än dina, men jag kom ju på att din sambo också är en sån som tar ganska stor plats, så det jämnar nog ut sig. Hehehe.

Inga kommentarer: