lördag 12 juli 2008

Love och jag...

Vi

... är home alone ikväll. Pappan är ute och ölar med J. Molly och Ludvig är hos mormor och åker båtbuss/plockar hallon/picknickar/tar en cykeltur och sover över.


Vi sitter här och funderar på vad vi ska hitta på nu när vi gjort oss av med de andra bråkstakarna. Har nästan glömt hur mysigt och lättsamt det är med bara en unge. Funderar på varför i hela friden man skaffade fler egentligen.


Vi har köpt smågodis och läsk och kollat på "Hollywoods worst breakups" på MTV. Love vill jättegärna att jag ska handla lite nya kläder åt honom på nån webbutik. Jag försöker förklara att vi egentligen inte har råd just nu, men han insisterar verkligen. Kanske får slänga iväg ett sms till pappan och se om han kan sticka till oss en tusenlapp eller så.


Love börjar se rödögd ut så det är nog natti natti för honom snart. Då öppnar sig världens möjligheter för mig egentligen. Jag kan till exempel spela obegränsat med Mahjong utan att någon ropar från soffan att jag ska komma och gosa.


Kommer inte fram till så mkt mer nu ikväll tror jag, förutom att jag lärt mig att jag faktiskt måste ha håret i tofs jämt. Jag tappar så sjukt mycket hår just nu, och till 80% beror det nog på barnafödande. Dock har jag upptäckt att det nästan alltid sitter en tuss med hårstrån från mig i Loves svettiga små nävar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur får man karln att släppa till nån tusenlapp??? Knep emottages tacksamt. Å anledningen till att man skaffar fler barn än ett är;
1: du är missnöjd med det du har o måste försöka igen...eller
2: Barnet är så perfekt att du helt enkelt inte kan motstå att ha ett gäng till av denna utomordentligt vackra, underbara, fantastiska, härliga blablabla människa!
Antar att du är nr 2... ;)
Trevlig kväll!

Anonym sa...

Va fina ni är förresten ;)

Anonym sa...

Jo...jag existerar till max.
I det här huset känner man att man lever...om man säger så ;) Sex barn kom till av den anledning att den första var så förbaskat perfekt att jag bara var tvungen att testa om följande var detsamma.
Å så var det. Otroligt men sant! ;)
Ska väl tilläggas att de Stora tre har en (icke närvarande) pappa o de tre Små har en annan pappa...

Har följt din blogg ett tag nu. Undrar om jag hittade hit via en kompis-kompis-blogg...? tror det var så ;)
Har iaf fasligt skoj åt det du skriver.
ja, på ett snällt sätt menat alltså ;)

Må så gött!