söndag 13 juli 2008

Angelina och Brad...

... har fått sina tvillingar - pojken Leon och flickan Vivienne. Grattis. Själv skulle jag nog ta livet av mig om jag fick tvillingar.

Jag och Mattias har ikväll åberopat rätten att vara lata och dåliga föräldrar. Love vaknade strax innan 21.30, precis när Molly skulle gå och sova. Precis vad jag INTE var sugen på just då. Men det var Molly. Hennes högsta dröm är att få barnvakta Love alldeles själv.

Så det föll sig helt naturligt att hon fick börja öva ikväll! Mattias låg halvt utslagen och bakis i soffan medan jag pysslade med barnens bebisböcker. Har konstant dåligt samvete över dessa. Mollys är lite halvdan och ganska gulligt ifylld av mig själv som tjugoåring när hon föddes, Ludvigs är alla scrapbookälskande übermammors dröm och Loves... ja... jag har iallafall lyckats fylla i att han är född nu.

Molly var såklart överlycklig över att få vara vaken på övertid, den ungen har aldrig gillat att sova nåt speciellt. Hon gick omkring här med Love och vyssjade, bytte blöja och fixade mat. Lekte och satte honom i vagnen en stund och klappade om honom. Han var nöjd som en gris hela tiden. Och jag hann klistra in lite kort i samtliga böcker.

Inga kommentarer: