onsdag 16 juli 2008

Sammanfattning av dagen...

... i punktform:
  • Jag har upptäckt att vi har en pool med alldeles azurblått vatten a´la Mauritius, eller ja, det är mer grönblått kanske, men ack så vackert. Problemet är dock att det är något grumligt och ja... det gröna kommer från alla alger som börjat frodas. Måste åtgärdas.
  • Har återigen handlat libanesiskt från Pasha. Den här gången provade vi en färdig meny med 15 olika mezes och några grillspett. Alltså det var något av det gräsligaste jag har stoppat i min mun det senaste året (och då har jag ändå ätit en del sjukhusmat). Never again. Nu börjar jag tro att min egen Baba Ganoush inte var så äcklig utan den kanske skulle smaka så?
  • Jag och Noe tog en powernap på soffan ikväll. Tyvärr varade den lite för länge, så nu somnar han aldrig ikväll. Vi vaknade av att det där otroligt roliga och pinsamma campingprogrammet visades på TV4plus.
  • Mattias och jag har varit på ICA Maxi, Coop Bergvik, Willys och till och med min No 1. hataffär Lidl och försökt hitta snacks such as mozzarellasticks och jalapenobollar som man kan laga hemma själv. Fanns inte någonstans. Oerhört irriterande.
  • Efter att Molly återhämtat sig från olyckan, leasade vi bort de två stora kidsen till svärmor. Lillnoe får 100% uppmärksamhet och gurglar glatt.
  • Vi har möblerat om i Loves sovrum/vårt datarum. Utan att ge några detaljer, kan jag avslöja att det beror på bebins sneda huvud som vi nu ska försöka rätta till.
  • Jag har inte tröttnat på att shoppa, det är mer att mitt bankkonto tröttnat på min shopping. Brevbäraren måste tro att jag har dött eller nåt. Jag är fattig som en kyrkråtta. Eller det är väl inte riktigt sant, men pengarna rinner mellan fingrarna som sand nu när vi är lediga båda två och båda tar ut föräldrapenning. Har handlat lite idag iallafall, ett par outfits till Love. Kommer nog imorrn. Jihoo!

Och nej, Eugenia, det finns inga bilder på mig i tajta satinbyxor och platåstövlar. Tack och lov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ni ska inte lyssna på Jerker när det gäller mat, han äter för fan allt :D
Håller med om att det smaka illa, det enda som gick att äta var brödet och hummusen.
Vi körde också på Pasha men på kolrätterna, skitgott!