måndag 14 juli 2008

Det tråkigaste...

... med att Love är vaken sent är att man måste sitta uppe halva natten för att få lite egentid. Så nu sitter jag och kollar runt lite i mina favoritnätbutiker och har ganska tråkigt. Man måste ju vara tyst också eftersom han den lilla ligger här och snarkar bredvid.

Men jag kom på en kul grej som faktiskt fick mig att skratta högt!

I England ska/bör man ha ett tema i sitt hem. Och då menar jag inte att man ska inreda allt i ljus skandinavisk design eller så, eller vem fan gör det i England förresten - de småblommiga heltäckningsmattornas land. Men iallafall, temat ska innebära att (lämpligtvis) frun i huset ska samla på nåt. Och detta något ska dyka upp överallt, allra helst där man minst anar det.

Vad är det då man samlar på? Det jag träffade på oftast när jag frekvent besökte i England var grisar. Grispåslakan, gristelefon, gristoapapper och massor av porslinsgrisar i alla dess former.

Eftersom jag var ihop med en engelsman på den här tiden kände jag mig också tvingad att samla på nåt. Problemet var dock att jag inte hade nåt som jag kände att jag brann sådär superpassionerat för, men det var inga problem. Engelsmannen var så schysst att han delade ut lämpliga teman till samtliga medlemmar i min familj. Och detta innebar ju också att man alltid hade julklapp/födelsedagspresenter/morsdagspresent osv. ordnat.

Jag blev till exempel tilldelad att samla på solrosor. Sen bytte han tema åt mig och valde igelkottar. Mammas man fick samla på Simpsons och Star Trek. Själv samlade engelsmannen på drakar, och hans mamma på grodor. Sen fanns det nån avlägsen vän som samlade på plåtburkar.

Alltså det här fenomenet är hysteriskt roligt eftersom det är såååå seriöst i England!!!

Det senaste är att Molly också ska samla på nåt. Hon vill nog samla på Hello Kitty, men pappan tycker att hattar är hennes grej. Så får det bli.

Inga kommentarer: