torsdag 3 juli 2008

Fick faktiskt lite...

... sovmorgon idag, ända till åtta! Händer inte ofta i denna familj. Måste ha berott på att vi hade grillkväll igår. Svågern gjorde en sån fantastiskt god förrätt att jag varken kan sluta prata om den eller tänka på den. Olivciabatta med lite olivolja, några salladsblad, grillad halloumi, parmaskinka, rödlök och pesto gjort på kronärtskocka serverat tillsammans med en klick aioli. Såååå gott!

Fantastiskt väder idag. Åkte till mamma efter lunch och hängde med syster och tillhörande familj. Barnen sprang i vattenspridaren, vi åt god mat och Ludvig bajsade på pottan i det fria.

Mattias har en utekväll med svågern och ytterligare en FBK-fanatiker som kallas för Buddha - inte för att jag förstår varför, han är en ganska späd och söt sak som INTE ska förväxlas med den där obscent feta mannen med uttänjda öronhål. Iallafall så dröjer det inte ens en halvtimme efter att Mattias gått hemifrån, så vaknar Ludvig och hostar så han kräks, så jag måste dra av honom pyjamasen och även byta sängkläder för ingen vill ju sova bland osmälta köttbullar och makaroner. Samtidigt får Love tokspel och skriker för full hals och jag får inte lägga ner honom en sekund utan att han gapar, och Ludvig gråtskriker så där som småbarn gör när de kräks, vilket innebär att han plötsligt är klarvaken. Puh!

Nu har jag precis fått Love att sova iallafall. Jag har läst Max Nalle och Max Potta och Max Napp tusen gånger var för Ludvig så han är lugn igen. Nerbäddad i soffan med vatten i pipmugg, en halv banan och flygplansnappen, och så kollar han på Greta Gris. Kan inte bli bättre.

Inga kommentarer: