fredag 25 september 2009

Jag håller på och få...


... ett utbrott på Loves dagisfröknar, i synnerhet en av dem. Varje dag när jag kommer och hämtar honom frågar jag hur dagen har varit. Dagis som alltid varit så fantastiskt bra, håller nu på och ta knäcken på mig.

"Jooo, det har väl varit bra, men det är allt bra gnälligt ibland."
"Ja, men det är höga berg och djupa dalar vet du. Han har ju sådant humör."
"Han har dragit mig i benen och gnällt och gnällt, men annars har det varit bra."

Uttömmande svar varenda dag.

Jag håller på och exploderar. Jag är jävligt medveten om att han är krävande! Jag behöver inte få det kastat i ansiktet varenda dag, att han är det jobbiga barnet! Han är sån! Berätta istället om det är något som avviker från det normala, som ni gör för alla andra föräldrar!

Idag svarade jag henne att "det är ju som vanligt då, så det behöver du inte ens berätta." Mattias tyckte att jag var lite otydlig. Men jag är ju lite labil sådär, så jag kanske får ett riktigt jävla släpp någon eftermiddag om jag haft en dålig dag på jobbet.

Åsikter?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Prata med dem, nu innan du blir förbannad för de tjänar ingen på. Jag hade sagt rakt ut att de inte behöver berätta att han varit gnällig om du inte själv frågar, säg så som du skriver här, att du vet att han är krävande det är inget du behöver höra varje dag. Utan du vill veta hur hans dag varit utöver det.

Lycka till, vet hur viktigt det är med fungerande dagis

/Mia

Anonym sa...

Man är nog (?) jävligt känslig som mamma om nån gnäller på ens barn.
Men det kanske är intressantare å veta om han ätit bra, gjort nån fantastisk prydnad, lekt ihop med nåt speciellt barn, bajsat en perfekt bajs, använt nåt nytt ord eller gjort nåt avikande-annorlunda än å höra samma tjöt vareviga dag.
Bort med oengagerade dasgisfröknar å in med mej!
Ajm on jår sajd darling =)

Lotta sa...

Men shit vilken usel fröken! Varför kan hon inte poängtera det BRA o det ROLIGA han gjort under dagen istället...? För naturligtvis gör han väl såna saker oxå, trots att han kanske just nu är inne i en gnällig period...

Mamasnest sa...

Jag förstår hur du känner, min yngsta är ju också lite krävande... Nu har dagis fått vila ett par veckor från hennes humör, men innan det fick de en ordentlig skopa under en 2-veckorsperiod.
Jag är glad om vi har en hel dag utan de där enorma utbrotten som inte liknar något liknande.
Nästa vecka flyttar vi, sedan får du ta med barnen och komma över så kan de göra upp bäst de vill medans vi tar en kaffe. ;-)

Anonym sa...

Mäh! Vilken puckad fröken! Hon kan ju bara säga att det varit som vanligt och istället berätta om att det och det tyckte han var jättekul och vad som gått bra.
Man skäms ju över att jobba på förskolan när folk som jobbar där håller på såhär..
heja du!
/nenna