torsdag 30 juli 2009

När vi var i Sunne...

... centrum, så gick vi förbi stadens bibliotek. Där utanför hade de bokutförsäljning för 2 kronor styck. Jag bläddrade lite förstrött bland böckerna, och uppmanade barnen att hitta några de ville ha. Billigt och bra att ha i bilen, tänkte jag.
Ludvig rafsade ihop några böcker han tyckte såg intressanta ut, och så skulle jag gå och betala. När jag lägger upp böckerna så ser jag att han bland annat valt en högintressant bok som hette "Torsken och Döden". Vad i helvete???

Åtta kronor skulle böckerna gå på. Jag hade en femhundring. Den grå bibliotekarien hade inte växel. Jag hade sju å femti också. Det gick bra det. Så jag fick pruta en femtioöring på de vansinnigt dyra böckerna, herrejesus.

I bilen vidare till Rottneros bläddrade jag lite i den mycket upplyftande boken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

LOL LOL LOL....

Mamasnest sa...

Ks funderingar om bröllopet med L:

http://mamasnestmum.blogspot.com/2009/07/krangliga-brollopsrutiner.html