söndag 31 augusti 2008

Imorgon börjar alltså...

... Det Stora Allvaret på riktigt igen. Lite som att börja ettan, att man liksom ska fixa allt själv.

I mitt fall innebär det att Mattias ska börja jobba igen efter tre - TRE!!! - månaders ledighet ihop. Och hur jag ska få ihop det på hemmaplan har jag inte en susning om.

Redan imorgon kör det ihop sig eftersom det är fotbollsmatch och föräldramöte nästan samtidigt och vi har bara en bil än så länge som Mattias har på jobbet och matchen spelas i Skåre medan Mattias fortfarande arbetar och när ska vi hinna äta och när ska maten ens hinnas lagas!?!

Måste börja förbereda innan helt enkelt! När jag jobbade öppning förr i tiden brukade jag sminka mig kvällen innan. Skitsmart. Lite saliv tar bort det mesta av den kladdiga mascaran som sätter sig på kinden!

Och nu har jag tagit fram pannkakor ur frysen som jag och Ludvig kan äta till lunch imorrn. Och så har jag förberett italienska köttbullar i tomatsås - ett supergott Nigella-recept - som blir middag på kvällen. Och så har jag lagt fram kläder till oss alla (Mattias fixade sina själv iofs) och jag tänker tillåmed sova i BH inatt så jag slipper den tidsödande påklädningen imorgon!

Egentligen har jag ju inga värre uppgifter än att se efter barnen! Detta tror jag nog att jag ska kunna fixa. Underhållning - TV:n. Stimulans - TV:n. Motorikövningar - på en filt framför TV:n. Och så har vi ju micron... där man kan värma billy's/gorby's/kanelbullar/vaniljbullar. Lunch å mellis. Herregud jag har ju allt kirrat! :)

Inga kommentarer: