torsdag 28 augusti 2008

Nu är det bara en liten helg kvar...

... å sen börjar Mattias jobba igen och jag dukar under av oregerliga ungar och tristess.

Men imorrn leker livet för moi. Jag ska nämligen få ta mig ut på egen hand och shoppa lite nya kläder till MIG SJÄLV (detta innefattas inte heller av köpstoppet eftersom det är mina egna pengar jag bränner) och ingenting alls till vare sig make eller barn. Har jag tänkt iallafall.

Fast innan det ska jag till min gamla barnmorska och sätta in en spiral igen så jag och Mattias kan spontansexa lite mer. Det känns faktiskt jätteolustigt att plötsligt ligga och sära inför nån som man haft så mycket personlig kontakt med. Som om jag skulle be Helen eller Johanna att titta in i murran liksom. Barnmorskan vi hade när jag väntade Ludvig blev nästan min bästis! Så när jag blev gravid igen med Love blev jag överlycklig över att få träffa henne regelbundet igen! Men då visade det sig att hon fått ett annat jobb och skulle sluta. Vi hann med inskrivningen men inget mer. Jag grät när vi sa hejdå.

Och nu ska Ludvig följa med imorgon. Jag är inte jätteförtjust i att ha honom stressandes runt gynstolen och inkollandes downstairs heller. Men va fan ska man göra. Han kom ju iallafall ut därnerifrån så han kanske känner igen sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. fan va rolig du är!!

Anonym sa...

"...han kanske känner igen sig...." Hahaha...jag dööör!

Anonym sa...

Ha ha ha, mamma berättade en liknande historia om mej när jag va liten å med på gynbesök, nyfiken som fan =)
När å var ska du shoppa??
Jag ska ju då plugga men.....