lördag 9 augusti 2008

En ganska soft dag...

... som innehöll lite IKEA-shopping och dopinbjudningsscrappande.

Och så vill jag så gärna dela med mig med två sköna citat.

Mamma och jag diskuterade doppresenter och vad lilla hjärtat kan tänkas önska sig. När Ludvig döptes hade hon köpt ett litet pittoreskt tittskåp med bebistema och en skylt på väggen där det står "Liten och värdefull". Just detta tittskåp diskuterade jag och Molly för några månader sedan. Konversationen gick så här:

Molly: Vilken konstig doppresent mormor köpte till Ludvig egentligen.
Jag: Men vadå konstigt, det är väl jättefint?
Molly: Jag tycker det är ganska taskigt jag. Man säger liksom inte så.
Jag: Vad menar du nu?
Molly: Ja alltså bebisen är söt och så... men att ha en skylt där det står "Liten och väldigt ful" tycker jag är oschysst.

:D


Jag och Mattias satt nu ikväll och slötittar på "The Saw 2", och kommer helt naturligt in på en diskussion huruvida man skulle kunna slita ut hjärtat ur kroppen på någon.

Mattias: Det går inte för bröstkorgen är i vägen, fattar du väl?
Jag: Man kan väl hämta en såg?
Mattias: Men herregud. Det är ju inte samma sak.
(Här misstänker jag att han har sett nåt South Park-avsnitt eller liknande där någon kör in en robotnäve i kroppen på nån stackars sate och helt plötsligt står med ett bultande hjärta i handen.)
Mattias: Men man skulle kunna slita ut adamsäpplet på nån.
Jag: Hur går det till då?
Mattias: Men alltså, halsen är så tunn. Det är klart att det går om man får ett ordentligt tag.
Jag: Jahaja.
Mattias: Förresten så har jag sett Rambo göra det på film. Så det måste gå.
Jag: Hahaha, ja då MÅSTE det ju funka!
Mattias: Ja, men jag tror det på riktigt. Vänta ska jag kolla om jag hittar filmen så får du se.
Jag: Tack, men det behövs inte.

Halleluja.

Inga kommentarer: