onsdag 27 augusti 2008

Okej. Fem-sexmånaderskontroll...

... på lilla spädis idag. Vikt: 8750 gram och 66,5 cm lång. Halleluja.

Och så fick han två vaccinationssprutor. Han skrek knappt och läkaren sa att det var bra att ha rejäla lår, att man inte blir lika smärtpåverkad då. Så nu har jag ytterligare en anledning att inte gå ner i vikt.

Glömde ju skriva att prästen var här igår, och det var ett mycket avslappnat besök och jag gillade henne skitmycket! Inte alls så där prästig av sig liksom! Hon ville gärna att alla småttingar som kommer på dopet springer runt fritt under ceremonin. Och det var väl en himla tur, för när jag kikade i spåkulan senast så insåg jag att det kommer bli rena rama dagiset. Och så tyckte hon att vi kunde sjunga en barnsång som ungarna känner igen istället för en himla massa psalmer.

Vi har ju två faddrar till Love också. Fast jag gillar mer att säga gudmor (får mig att tänka på en godhjärtad ) och gudfar (tuff mafioso). Men Loves faddrar kunde inte vara mer långt från dessa associationer! Han får en bitch och en bög. Och de är de allra, allra bästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Imponerande vikt han har din spädgris! Eller hette det kanske spädis?
//Emma med trippeltrubbel