söndag 11 december 2011

Igår skulle vi alltså fixa...

... pepparkakshus. Inte ett då, utan tre. Jag har gjort pepparkakshus en enda gång i hela mitt liv tidigare, och då blev jag så frustrerad på hela skiten att jag tillslut limmade ihop bitarna med superlim. Därför har jag undvikit det, kan man säga. Men igår var det alltså dags för försök nummer två.

Jag var ju ganska väl förberedd, tyckte jag. Men så glömde jag kanske bort att jag har två minigodisråttor här hemma som tryckte på godis på varenda liten kristyrplupp, så det tog slut rätt så fort. Molly fick därför offra sina amerikanska skittles efter att jag lovat att köpa fler i Florida. Och de dekorerade och dekorerade.

Efter att de lyckats knäcka många av sina bitar, och jag spillt rätt mycket smält socker över hela spisen - vilket följdes av ett ihärdigt skurande - blev det väldigt fina resultat ändå.

2 kommentarer:

Marita sa...

Smart att dekorera INNAN man sätter ihop det! Det ska jag komma ihåg till nästa år! : )

K sa...

Det finns fler än Molly som älskar Skittles. Host, hrrrm. :)