fredag 22 augusti 2008

Fredag fredag...

... och jihoo! nu är det helg. Skillnaden mellan vardag och helg är dock minimal när man är mammaledig och dessutom har maken hemma. Men nu går vi in i sista hemmaveckan ihop på måndag! 1 september börjar Mattias sin nya tjänst och Ludvig börjar på dagis igen. Och jag är stuck at home med en jääävligt grinig bebis.

Ja, han är fortfarande sjuk, Lillnoe. Febern är borta, men han äter nästa ingenting fortfarande - men skriker och gnäller desto mer, typ dygnet runt.

Och vi har fått nåt jävla virus på BÅDA datorerna som gör mig galen och Mattias ännu galnare. Hela tiden när jag sitter här öppnas nya fönster med påhittade antivirusprogram som datorn vill att jag ska installera. Och jag blir så jävla irriterad!

Sen har jag insett att vi är skitfattiga också. Plötsligt kommer baksmällan efter sommarens ledighet ihop! Utan att nämna några siffror, kommer vi få ut runt tiotusen mindre än vanligt! Och bilen måste servas och nästa månad kommer dessutom bilförsäkringen på 2.800:- och hmmm... detta innebär att jag har TOTALT köpstopp i två superlånga månader. Har aldrig hänt förr och jag vet ärligt talat inte hur jag ska överleva. Det är bara att hoppas att Mollys dojjor går sönder eller nåt så vi måste köpa nya.

Men annars... jo tack, bara fint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj...fick tipset av Frk Källgren att du ville vara med i min barnbytarklubb. Dvs...byta barn med varandra så de håller sig snälla...Du vet...när de är borta så är allt frid och fröjd...
Hej hopp...o du...!..spela poker...det är bra för ekonomin.

Anonym sa...

Halloj...fick tipset av Frk Källgren att du ville vara med i min barnbytarklubb. Dvs...byta barn med varandra så de håller sig snälla...Du vet...när de är borta så är allt frid och fröjd...
Hej hopp...o du...!..spela poker...det är bra för ekonomin.

Anonym sa...

Oj...2 kommentarer..vill inte tjata..men....nu blev det en tredje.