torsdag 7 augusti 2008

Då var man hemma igen då...

... efter ett par intensiva men kärleksfulla dagar i Alingsås.

Halva brevlådan var full i ebaygrejjer som jag ropat hem i all hast, framför allt scrapbooksaker som jag aldrig tidigare vetat om att jag saknat men nu inte kan leva utan. Och så tycker jag att det är lite gulligt att det är en fet amerikansk sjubarnsmamma (ja, jag har sett bild på henne) som suttit i Kentucky och knepat och knåpat och stansat ut miniatyrtulpaner, som nu sitter i mitt flashiga album.

Mitt senaste projekt blir dock att döpa mini. Helt plötsligt har jag kirrat både kyrka och världens perfektaste gudföräldrar, problemet är dock att dopet bara är tre veckor bort och jag har lite brådis med inbjudningarna tror jag. Hade tänkt glänsa lite med mina nya pysselskills, men det får bli nåt enkelt eftersom jag måste hinna fixa dem innan måndag.

Och nu ska jag ta hand om tvätten. Och kanske sy dreggellappar till Love som faktiskt fått en tand till! Men då kanske jag väcker barnen. Vi får se. Och så ska jag gå och pussa lite på mitt pokerproffs, för det har varit dåligt med löööv de senaste dagarna.

Inga kommentarer: