måndag 4 augusti 2008

Packelipackar inför...

... vår roadtrip imorrn. Alingsås är målet. Och den fantastiska familjen Olsson/Lindgren.

A och J var här med dottern förut. Dottern lekte med Ludvig och J och Mattias kollade in sin fotbollsresa.

Helgen den 15-17 augusti blir jag gräsänka så då är alla välkomna hem till mig på värsta grymma festen. Fan, då ska jag hinka i mig white russian som om det vore saft. Och så kommer det hit en kock som står i trädgården och grillar till alla oss chicks. Och en skitsnygg bartender kommer också. All drinks on me. Och så ska vi ha ett singstarbattle och jag ska tokvinna äver Fredrika, och vi ska ha en DJ som spelar gamla schlagerhits och åttiotalsmusik. Och sen byter han till Kanye West precis när det passar. Och jag har köpt nya gladiatorsandaletter från Gucci och en grym outfit från Anthropologie. Och jag väger tio kilo mindre och har nya slingor och vaxade ben.

Eller nej just det, det var ju bara Mattias som skulle iväg på roligheter. Jag är ju hemma med kidsen.

Fast blir det så himla roligt för mannen? Kollade in hotellet de ska bo på på tripadvisor. Det kallas allt från "hellhole" till "worst place in the world". Men det ligger supercentralt. Och var ganska billigt. Och förresten så är det ju Arsenal som är viktigast på resan. Och är hotellet riktigt jävla sunkigt ligger ju Soho bara ett stenkast bort, så i värsta fall får de väl slagga på en porrbiograf alternativt kolla på påtända strippor hela natten.

När J och A skulle åka, halar A fram ett paket Marlboro Mentol. "Men du röker väl vanliga Marlboro", frågar jag. "Mmm, i vanliga fall ja, men jag är ju förkyld nu."

?

2 kommentarer:

C.Nilsson sa...

Jahaaa, funkar som halstabletter alltså? Själv tappar jag rösten av dom, men det kanske finns nån mening med det också

Anonym sa...

Å nej.... Jag som direkt började kolla tågtider för en roadtrip till Karlstad. Såg direkt fram emot drinkar och snygga bartenders med bar över....

Ja, ja jag får väl komma under höstlovet i alla fall då (med barn, utan white russian).

Ullaredsresan blir den 23 oktober och jag åker buss från Gävle. Blir både billigare och roligare än att köra så länge. Men du, det går fler tåg.

Kram