torsdag 14 augusti 2008

Imorgon åker han, ...

maken. Fotbollsresan som har förvandlats till en shoppingresa på mitt bevåg. Men det finns ju så många braiga saker att köpa med hem. Och så försöker jag ju hitta på aktiviteter så de inte ska behöva tillbringa en minut mer än nödvändigt in the hellhole. Så egentligen är jag bara en omtänksam fru.

Nu visar det sig att Molly vill vara hemma i helgen. Jättetrevligt tycker jag, tills jag inser att denna förändring innebär att jag måste laga mat och funktionera som en vuxen. Jag som hade tänkt leva i symbios med Love. Och så har jag ju sex färdigrätter i frysen.

Molly vill att vi ska åka hem till mormor och titta på kort från när hon var liten. "Men jag tror att du var finare som barn mamma, för när mormor var liten såg de inte ut som människorna gör nuförtiden." Tre armar? Fyra ögon? Vad menar hon?

När Love somnat satt jag vid datorn inne i hans rum och fixade med en massa grejer jag ska tradera ut. När jag var färdig hittade jag Mattias med laptop 1 vid matbordet och Molly med laptop 2 i soffan. Herregud. Snart får vi väl sitta med varsin dator vid köksbordet och börja chatta med varandra under tiden vi äter middag. För så gör de i Alingsåsfamiljen.

3 kommentarer:

C.Nilsson sa...

Hahaha. Absolut inte din blogg jag menar! Har däremot skrattat åt/med dig hela sommaren. Kul å följa bravaderna

Anonym sa...

Din dotters kommentarer är verkligen klockrena. :-D

C.Nilsson sa...

Å förresten gillar jag inte sånadär "scrap-bookare" som du. Ni gör så äckligt fina grejer som jag aldrig skulle ha tålamod till. Jag är inte bitter - bara avundsjuk.
(betyder: jättefin dopinbjudan du la ut)