söndag 6 juni 2010

Tittar in och säger...

... hej. Har haft en toppendag idag i Mariebergsskogen. Barnen har lekt och kollat på teater och klappat djur. Jag lämnade kameran hemma med flit för att jag inte skulle "behöva" blogga om det sedan, men ångrar mig lite nu. Vi har haft jätteroligt.

Lördagskvällen spenderades utomhus. För första gången någonsin lyckades vi, tack vare ett inköp av elektrisk grilltändare, grilla utan att all mat smakade tändvätska. Jag är oerhört nöjd.

Jerker kom förbi med en bag-in-box som han och Mattias duktigt slurpade i sig medan vi spelade kort på altanen. Kanske inte behöver nämna att jag sopade banan med dem? Halv elva blev de fyllehungriga och beställde pizza. Tio minuter senare somnade Jerker i sittande soffan. Då sa jag gonatt jag med - efter att vi filmat bedrövelsen förstås.

Nu har Mattias precis kommit hem med en förpackning Ben&Jerry's åt mig, så vi ska svulla och se på Entourage. Bästaste bästa söndagskvällen alltså.

Inga kommentarer: