söndag 23 november 2008

Trehundra inlägg...

... såg jag precis att jag hade gjort, herregud vad mycket skit jag har att berätta!

Men det var ju inte det jag skulle skriva om. Mattias och jag var nästan barnlediga igår... Molly hos sin pappa och Ludvig hos mormor. Ja, vi var nästan som vanliga vuxna!

Mattias gick till affären i kylan och köpte 80-talsmys i form av kex, vindruvor och olika goda ostar. Sen satt vi i soffan och kollade på Heroes och Desperate Housewives och hade skitmysigt.

Och det var lite snöigt ute och vi hade tända ljus och det var varmt och ja... nu längtar jag skitmycket efter december.

När jag var barn var hela december en enda lång fest och firande. Julkalendern på TV, pepparkaksbak, paket, choklad och tuggummi varje dag från kalendern. Lucia, min födelsedag, jul och nyår.

Och så var det alltid snö när man var liten. Och man fick en ny kliig hemstickad tröja i angoragarn av mormor varje år Och jultomten luktade alkohol.

Inga kommentarer: