onsdag 19 november 2008

"Nu ska jag hoppa in i duschen och...

... raka mig överallt,hela kroppen,hahahaha!"

Citatet är givetvis hämtat från Rosings blogg.

HUR kan man som 34-årig tvåbarnsmamma skriva något dylikt i sin blogg??? Tänker hon överhuvudtaget på barnen? Iallfall har väl hennes dotter polare (och säkert många som inte gillar henne heller) som läser vad mamman skriver.

Alltså, jag blir så jävla sur på sånt här. Läste häromdagen på någon annan sådan där bimbobruttas blogg att hon varit på badhuset och sett en tjej som inte var helt rakad downstairs och det såg såååååå ofräscht ut!

Jag är rätt säker på att de flesta vuxna kvinnor normalt sett har könshår! Om man sedan skiter i att ansa, eller rakar bikinilinjen, eller tar bort det mesta men lämnar kvar en liten tuss, är det så hemskt att det anses som såååååå ofräscht?

I min värld är stringtrosans och renrakningengs tid helt passé! Det är ju bara helt blåsta brudar som tror att det är rätt att se ut som en liten flicka mellan benen år 2008. Jag vill inte att min dotter växer upp med detta ideal, med Rosing&co som förebilder. Molly ska veta att man har degmage och slappa tuttar och för stor rumpa när man är vuxen och har fått barn. Att det är det som är det verkliga.

Nu låter det som om jag är en kollektivmamma på 70-talet, med huckle och nakenhet och linsgrytor, men faktum är att jag också rakar benen och ansar och vaxar å allt vad det är. Det är dock viktigt att ta ansvar för vad man lär sina barn tycker jag!

"Nu ska jag hoppa in i duschen och raka mig överallt,hela kroppen,hahahaha!"
Ja, nu väntar jag tamejfan på att Rosing ska komma ut skallig.
En gles buske

Ganska fullvuxen buske


Mammabuske



En Buske vi inte gillar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Med den totala utmattningen som bara tre magsjuka barn kan ge bröt jag ihop fullständigt åt ditt blogginlägg om buskar. Jag skrattade så tårarna rann. Tack för dagens skratt, det behövdes!
/Emma med trippeltrubbel

Anonym sa...

Haha...du är för rolig! =)

Anonym sa...

Du är världens kuligaste bloggerska =)
Puss

Anonym sa...

Maria,jag är så stolt att du är min svärdotter!!!
Mitt tips är att du borde ha din egen spalt i en tidning.Vilken tidning har jag inte funderat på.
Kram svärmor