söndag 23 november 2008

Idag var det en riktig turdag...

... för mig - jag som aldrig ens brukar vinna när det är vinst varje gång!

Jo förresten, en gång vann jag ett presentkort på 1000:- på Hemköp. Det var en himla flax och jag blev så glad så jag nästan svimmade, för det var på tiden när jag var ensamstående och som allra fattigast. Fast det var mamma som skickade in ett korsordsbidrag i mitt namn, så tekniskt sett var det inte jag som vann.

Men iallafall så gick jag förbi McDonald's som firar World Children's Day i helgen, för att hämta en lotterivinst i form av en slags bärsele som ägaren vunnit men som han skänkt till oss, då han inte har någon egen bebis. Och jag tänkte att jag tar väl några lotter jag med, eftersom pengarna går till Ronald McDonald Barnfond som är en fantastisk stiftelse. Tio lotter för 100 kronor.

Och redan på den tredje lotten vann jag! Solskydd med Djungelbokenmotiv till bilen. Skitbra till sommaren. Och inte nog med det! När jag öppnat den tionde lotten inser jag att jag vunnit toppvinsten - den som jag faktiskt suktat supermycket efter! - vilket var en påse från frisersalong med innehållande schampoo, hårinpackning, mousse och spray från Goldwell. Jag blev såååå glad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spring vidare och köp fler lotter! De finns några som heter Triss som man kan vinna mycket pengar på!