lördag 22 november 2008

Ska egentligen gå och lägga mig...

... men när jag kom in i sovrummet så slås jag emot en värmevägg och en mintlukt utan dess like! Love ligger sjösvett och sover i spjälan.

Men var fan kommer mintlukten ifrån? Har satt på värmen idag, så jag misstänker att det kan vara någon klåfingrig unge som tappat nån mintgodis eller lagt en på elementet.

Försöker hjälplöst söka efter källan i mörkret, men jag hittar ingenting och inte kan jag tända lampan heller för då är det plötsligt gomorron för bebin.

Och värmen ska vi inte prata om! Vrider man en kvarts millimeter på det där reglaget så höjs värmen med fem grader.

Mint + 30 graders värme = påminner om nån inhemsk drink från en svunnen solsemester. Kanske ska passa på och njuta istället. Kanske ska sova i bikini i natt.

Inga kommentarer: