söndag 9 november 2008

I morse drog jag med mig...

... Mattias till Ikea för tredje gången på en vecka. Det är ett under att han står ut.

Denna gång ville jag byta en byrå och komplettera de senaste inköpen lite. Och Mattias säger till killen i kundtjänst att "den där jävla frun ÅNGRADE sig såklart, trots att hon kollat ut preciiiis vad hon vill ha, så nu måste hon ha byrån i en mörkare färg för att det matchar bättre, och inte nog med det - jag måste betala för hela skiten också."

Såklart han inte gjorde.

Han baxar snällt upp den otympliga trettioåttakiloskartongen och ber om att få ett tillgodokvitto för "vi ska gå in och kolla om vi hittar något annat". Och han är så fin och snäll och jag är stolt över att han är min.

Och nu har han skruvat och spikat och vatenpassat och mätt och joxat utan dess like, och jag vet att han är supertrött och har nackspärr, men han vill så gärna göra mig glad och bli färdig. Världens bästa Mattias. Y

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, han är underbar!
Kram svärmor