måndag 6 april 2009

Love hade 39,5 graders...

... feber nu mitt på dagen, så man kan verkligen säga att han är sjuk.

Ringde FK och det är bara för mig att plocka mer föräldrapenning, jag kan inte sjukskriva mig och har egnetligen inga lagliga rättigheter alls gentemot min arbetsgivare! Tekniskt sett skulle de kunna tvinga mig att börja jobba nästa tisdag iallafall. "Men man får ju hoppas att du har en bra dialog med din chef", sa handläggaren. Kan man ju iofs säga att jag har!

Så nu blir det inget dagis på hela veckan. Och alltså inskolning MINST en vecka utöver det som var planerat.

Kände mig ledsen över hela situationen igår. Men imorse vid 05-tiden när jag lämnat över en stekhet Love till Mattias så jag kunde gå och kissa, var det jätteljust ute. Och några fiskmåsar som gapade utanför fönstret. Å jag kände mig trots allt rätt glad. Våren är på väg, jag har en fantastisk make (och syster å mamma å svärmor å grannkärring!) som hjälper till när det krisar, och en garderob som är halvfull med Mollysar.

Inga kommentarer: