söndag 12 april 2009

Hjälp, vad i helvete...

... har jag gjort?!?!!?

Idag var det dax för stora hårklippningsdagen för de Lindqvistska pojkarna. Ludvig behövde ansas och Love behövde klippas rejält, eftersom några av de manliga familjemedlemmarna börjat grymta om att det inte är lämpligt för Love att gå med hårspännen med glitterhjärtan på varje dag.
Ludvig var nemas problemas som vanligt. Men sen var det Loves tur. Och där vet jag inte riktigt vad det var som gick snett. Jag kammade och klippte och tryckte in bokstavskex i munnen på den lille så han skulle sitta still. Jag tänkte att jag passar på och klipper ganska mycket nu när jag ändå håller på. Och allt gick jättebra, tills.... ja, tills jag skulle kolla det färdiga resultatet.

Jag tycker att han ser ut som ett Amish-barn.


Mattias tycker att han ser ut som Jim Carrey i "Dum Dummare"



Eller Gustav Vasa.



Man skulle iallfall kunna sammanfatta med att reslutatet inte blev så lyckat. Han ser inte klok ut. Eller också är det bara jag som behöver vänja mig vid det faktum att jag för första gången i mitt liv har en son med kort pojkfrisyr.

1 kommentar:

K sa...

Men ÅH! Så SÖTT med alldeles rak lugg, jag vill att mina killar skall se ut som Amishpojkar tills de är 30, hö hö hö. :D
Tänkte höra om ni har nåt för er på torsdag?? Lektajm??