fredag 24 april 2009

Fredag...




... idag. Jag har köpt hem färska smögenräkor, aioli, ostar, vindruvor och bröd. Jag har dammsugit och städat badrummet och köket. Plockat iordning. Satt ett fång vita liljor i vas. Vädrat och riktigt släppt in våren.

Allt tiptop och redo för lite fredagsmys med Mattias.

Hämtade barnen på dagis. Köpte glass på väg hem. Lekte i lekparken.

Klädde av barnen och gjorde dem redo för badet. När de sprang omkring som nakenfisar passade jag på att packa upp dagisryggsäckarna och lite annat. Plötsligt hör jag ett bekant stånkande ljud och vänder mig om. Då har Love pressat ut en gul bajshög på dyra stjärnmattan i hallen. Jag springer och hämtar våta tvättservetter i panik och försöker fånga upp det värsta. Love går glatt vidare, och sätter sig på huk igen lite längre bort. Och lägger två bajshögar till på mattan innan jag hinner komma till undsättning och rädda det som räddas kan. Ludvig skriker på hjälp och Love trampar såklart i bajset och gör lite bajsavtryck på vägen in i vardgasrummet också.

Jag vet inte riktigt vart den ljuva stämningen tog vägen efter det?

2 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Ha ha ha ha igen =)

Anonym sa...

..och allt som började så fint,perfekt.....