onsdag 29 april 2009

Konversation vid...

... middagsbordet. Jag, Molly, Ludvig och Love har sällskap av Mollys bästis V.

V (läser på mjölkförpackningen): Hummer och krabbost... det låter inte gott tycker jag.
Jag: Gillar du inte hummer?
V: Nej. Men jag gillar räkor litegrann.
Molly: Och jag gillar kräftor.
V: Ja, det är godast att suga på dem.
M: Ja, man suger bak i rumpan.
V: Och på benen tror jag.
J: Så man kan säga att Molly suger rumpa och V suger ben!
Ludvig: Och jag suger snopp.
(Alla börjar gapskratta på en gång, vilket såklart triggar honom något oerhört.)
L: JAG SUGER SNOPP, HAHAHA, JAG ÄLSKAR ATT SUGA SNOPP!
(Jag rynkar ögonbrynen åt flickorna att sluta skratta. Jag torkar tårarna och ser allvarlig ut.)
M: Men Ludvig, så säger man inte.
L: JOOOOO, snopp snopp!
M: Du suger ju inte på nån snopp! Usch, det låter inte trevligt när du säger så.
L (börjar grina): Men jag VILL! Jag älskar min snopp.
M: Mmmm, jag vet. Men man suger inte, man bara gillar.
L: Mmmm... okej mamma.

Jesus!

3 kommentarer:

Mamasnest sa...

*vrider mig i skratt*
Min lillfis lärde sig bara en del av sången om "I ett hus i skogen slut" och inte ens den rätta texten. "Jag vill skjuta dig" sjöng hon i två dagar, DET tyckte jag var illa, men lilla L slår det med hästlängder!

Fröken Källgren sa...

Gapskrattar för mej själv å känner mej helt normal...

K sa...

Jag DÖR. Och dör igen. BÄSTA inlägget EVER. :D