torsdag 2 april 2009

Ah, detta härliga...

... väder! Tyvärr tycker inte Love likadant. Han avskyr att leka ute - på dagis. Detta faktum var ännu mer smärtsamt tydligt idag, då jag fick gå hem tidigare från inskolningen för att han inte kunde sluta gråta. Jag trodde han var övertrött, men så fort vi klev innanför dörren hemma och fick av de där förbaskade kläderna, så simsalabim! var allt frid och fröjd igen.

Molly ute och cyklar på nya cykeln. Hon är så underbart fin. Hon cyklar gärna till affären också, hon älskar små uppdrag. Hon brukar komma och fråga mig om vi inte behöver handla något, så att hon kan gå och fixa det. I vanliga fall säger jag lite mjölk och några bananer bara för att komma på något, men idag behövde jag passerade tomater och pepparsalami från Pärsons. Och även det klarade hon galant.

Hämtade Ludvig och mamma på tågstationen. Jag grät av lycka när jag såg honom stå där på perrongen på avstånd, som en liten miniatyrfigur med grön jacka och en orange McDonald'sballong i handen.

1 kommentar:

C.Nilsson sa...

Jag vill också ha en söt tjej med en fin cykel som gärna åtar sig uppdrag.
Men hos mig finns bara en butter blivande tonåring som drar runt på nåt hemmabygge som påminner om cykel och aldrig ställer upp på uppdrag. Inte ens om det gynnar honom.
Är det tonåren eller det manliga släktet? Jag vet inte