torsdag 16 april 2009

Dagis ringde mig inte förrän...

... halv två. Halv två!!! Runt tolv var det sagt från början. Då hade Love sovit i två timmar i vagnen, vaknat, ätit och fått blöjan bytt. Och allt var kolugnt och bra. Och detta medförde att jag genast förvandlades till en lite mer harmonisk mamma.

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt. Att gå upp kl 05 när man inte lägger sig förrän vid 01-02 funkar inte i längden, har jag märkt. Och Molly har en kompis som sover över, så imorgon har jag lovat att ta med dem på McDonald'slunch när småpojkarna är på dagis.

Och jag ska inte utföra en enda hemmasyssla. Det ska bli 13 grader varmt imorgon, vilket innebär att jag ska unna mig en stunds utesittande i solen. Åsså ska jag läsa nya numret av mama som kom idag, med min flickvän Laila Bagge på framsidan.

I Alanya är det 24 grader varmt. Överlever nog det också. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära svärdotter och vän vilken bra insikt att du behöver mer sömn!!!!!!Det glädjer mig.Jag hoppas att du får ro till det!