tisdag 21 april 2009

Halkade precis in på en blogg...

... där jag läste om Heta Linjen. Denna telefonlinje var ju bland det roligaste som fanns! 67890. Och det var ett evigt dividerande om hur mycket det faktiskt kostade att ringa dit.

Det var väldigt mycket viskande karlar. "Hallå? Hallå? Är du kåt?" Bland annat fanns det någon som kallade sig "Viskande Eken".

Sen fanns det en massa vatos-ungar. "Eeeeh bruuuden, du e så jävla gammal län, så dina blygdläppar hänger i backen som sniglar, eyyyy vatos locos foreva".

En gång på högstadiet blev jag å min kompis Teres hembjudna till nån gubbe som bodde i höghusen. Han lovade att bjuda på alkohol. No shit? Men eftersom vi inte hade något bättre för oss så gick vi dit. Givetvis bjöd vi med några bråksugna killkompisar som höll vakt utanför. Gubben öppnade i morgonrock. Han bjöd på lättöl. Vi surade över att det inte var starkare grejer. Och vi satt mest och mumlade till varann att va fan gör vi här? Så plötsligt ringer telefonen. Gubben svarar. Räcker över luren till mig. Det var mamma. Som var helt jävla galen.

Hur hon fått namnet eller numret till denna gubbe - jag hade det inte ens själv - är fortfarande en gåta.

2 kommentarer:

K sa...

Moa ha haaaaaa!!!! Jag dör. Ta hand om fingret, stackars kotten. :(

Fröken Källgren sa...

Ha ha ha ha ha ha...åxå ännu mera...ha ha ha ha ha!!!!