tisdag 21 april 2009

Jag hade precis tänkt...

Please find me.


... skriva ett inlägg om hur det försvinner saker spårlöst hemma hos oss. Och det handlar absolut inte om min slarvighet, onej. Det måste vara vårt husspöke.

Först var det en mockasin som försvann. Jag drog av dem av Love uppe i badrummet. Tio minuter senase återfann jag bara den ena.

Sen var det min internetdosa som var borta. Den hittades dock av Ludvig, inne i linnegarderoben. Spöket i det fallet var ju såklart Love.

Å nu hittade jag inte min plånbok. Letade överallt. Var på vippen att ringa Mattias och fråga, men han är lite sur från igår så jag kände mig något tveksam. Sen skulle jag organisera lite i vårt hallsystem idag när jag har tid. Då känner jag att plånboken ligger i fickan på en av mina vinterjackor. Som jag inte har använt på ett par veckor. Helt ofattbart.

Att jag hade den på mig en snabbis till dagis igår har inget med saken att göra. Hade inte med mig plånboken då.

Tror jag.

Men nu är det iallfall bara mockasinen kvar.

Inga kommentarer: