lördag 18 april 2009

Man skulle kunna tro...

... att jag lämnat walk-over och slutat blogga. Men mitt ordbajseri vet inga gränser som vanligt. Men jag har varit begränsad av andra skäl.

Till exempel Tradera.

Tradera är en fantastisk auktionssajt, som tillhandahåller ett fantastiskt hjälpmedel som heter Power Lister. Med den funktionen kan man skapa auktionslistor, som man sedan publicerar vid lämplig tidpunkt med ett klick. Mycket effektivt.

Så jag har suttit hemma och powerlistat 118 annonser, efter att ha rensat ut urväxta kläder och annat trams som går att sälja. Så i tisdags klickade jag på "Ladda upp." Allt gick bra, inga felmeddelanden. Men inga auktioner publicerades.

I onsdags samma procedur. Laddade upp, att gick igenom - men inga publicerades.

Torsdag. Rejält uppretad nu. Laddade upp, allt gick igenom - men inga publicerades.
Andra försöket. Laddade upp, allt gick igenom - men inga publicerades. Nä nu fan blir jag galen!!!
Tredje försöket. Laddade upp, allt gick igenom - och det funkade!

Mycket nöjd gick jag och lade mig. Igår morse loggade jag in på Tradera igen, för att kolla läget. Under natten har de andra två listorna vaknat till liv, vilket innebar att jag hade sisådär 360 annonser ute. Trippelt av allt. Och givetvis hade folk hunnit buda på flera av samma sak.

Så halva dagen gick till att maila Tradera, avbryta annonser, maila högsta budgivare och göra tilläggsbeskrivningar. Jag var inte glad, så mycket kan jag säga. Mitt solande med Mama i näven kom liksom av sig.

Inga kommentarer: