lördag 20 november 2010

Ny dag, nya...

... saker att ta itu med. Eller inte alls. Vi har ordnat lite spontanbarnvakt ikväll, då Molly ska till sin pappa i helgen och Ludvig och Love ska sova hos farmor.

Vaknade till ett överraskande vitt Norrstrand strax efter sex. Så härligt så jag blir alldles krullig inombords. Har haft en ganska behaglig morgon, och ska snart åka till McDonald's och äta lunch. Molly vill hemskt gärna träffa Andreas Carlsson som är där och signerar sin nya bok idag.

"Men du har ju redan fått hans autograf," säger jag.
"Ja, men jag vill... prata lite med honom," svarar hon.
Jag fnissar över att hon fått lite lätt hybris nu och tror hon känner alla som rafsar ner något oläsligt på ett papper åt henne.
"Vad ska ni prata om, då?," undrar jag.
"Jag ska fråga varför han tar så mycket botox så han är alldeles stel i pannan. Förresten har han missat lite längst upp, mot hårfästet, för där korvar det sig när han skrattar."

Dagens tioåringar va!

Inga kommentarer: